Alla inlägg under september 2011

Av Erica - 28 september 2011 20:53

Och så blev man sjuk, oväntat? Nej, de är ju bara sista praktikveckan och möten inbokade, då blir man väl aldrig sjuk? Just då man absolut INTE ska vara sjuk.

Fyfan vad irriterande, och vad kan jag göra förutom att kurera mig och hoppas på att bli frisk? Usch.. humöret är heller inte på topp då man mår såhär.


Men imorgon tar vi nya tag, eller försöker iallafall.

Får se hur huvudet och kroppen mår...

Ska iallafall ta en dusch nu och ta lite mirakelmedicin.


På söndag åker älsklingen bort, då våldgästar jag syster en stund, hähä.

Jag fick hela dubbelsängen, eller jag delar med Ralf.

Men så stor är han inte ;)


En dusch på de här och sen sängen med dom bästa <3


Du är inte en i mängden men jag är en utav dom få som inte lämnar dig när färgen flagnar på fasaden   



Av Erica - 26 september 2011 20:04

Hur gammal är personen du är intresserad av just nu?
27.

Brukar du önska att du föddes av motsatt kön?
Nej, men hade gärna bytt för en dag.

Tror du att du är en bra pojkvän/flickvän?
Jag är ganska krävande och lite svartsjuk, men i de sora hela så ja!

Tycker du om att åka bil?
Ja, de är supermysigt, om man håller fartgränsen ;)

Har du svårt att kontrollera dina känslor?
Ja om jag blir arg, men annars är de rätt lugnt?

Var du alkoholpåverkad när du senast spydde?
Nej.

Om du fick önska vad du ville, men bara en sak, vad skulle det vara?
Att vara ekonomiskt oberoende.

Vems säng låg du senast i, förutom din egen?
Stefans ^^ fast de är ju som våran.

När bytte du senast om framför någon?
Varje dag framför min pojkvän.

Vad har du för planer för din nästa födelsedag?
Inga alls, de är så länge dit.
 
Vilken färg är din telefon?
Svart, med ett äpple på.

Var köpte du underkläderna du har på dig just nu?
Tror det var H&M.

Tror du att du kommer ha ett förhållande om tre månader?
Ja.

Överanalyserar du allt eller följer du med strömmen?
Någonstans mittemellan.

Vad spenderade du senast pengar på?
En rosa mössa!

Planerar du att bli gravid eller göra någon gravid?
Inte riktigt än, men de kommer :)

Vem pratar du med om dina problem?
Stefan <3 han lyssnar alltid.

Är dina bröst äkta?
Haha, jo.

Vad hände för ett år sedan, denna månad?
Var nykär och ägde hela världen.

Har du någonsin gillat någon som var äldre än dig?
Oja!

Vad finns i din plånbok?
Kort, kvitton och lite cash.

Har du någonsin varit i ett distans-förhållande?
Jo, de höll inte så länge, jag blev dumpad!

Tror du att förändring är bra?
Depends.

Tror du på "en gång otrogen, alltid otrogen"?
Det är väl tyvärr så.

Använder du glasögon eller linser?
Brillor.

Har du några styvföräldrar?
Vill inte kalla det för styvföräldrar.

Vad har du på dig just nu?
Långt linne och svarta leggings.

Vilket är ditt drömjobb?
Har faktiskt inget.

Vad vill du aldrig vara med om i hela ditt liv?
Begrava mina barn/syskonbarn, eller se dom fara illa.

Om du fick flytta var som helst, var skulle det vara?
Oj, kanske NY?

Det är dåligt att röka, det vet du va?
Yes...

Hur känns det att få sitt hjärta krossat?
Det gör rätt ont.

Skulle du hellre få 40 000 kronor eller en ny bil?
40 000 kr, eftersom jag inte ens har körkort.

Var är den person du ogillar mest just nu?
Why the fuck would I care?

Skämde dina föräldrar bort dig som liten?
Ja, de kan man som säga.

Känner du någon som tar droger?
Yes...

Skulle du kunna bo med din bästa vän?
Det gör jag redan.

Har du någonsin sett den person du senast smsade naken?
Ja.

Finns det någon som ogillar dig, om ja, varför?
Finns de säkert men de är deras problem.

Av Erica - 20 september 2011 21:24

Är inne på min 3dje praktikvecka och de går rätt så bra!

Bara nacken som ställer till det för mig, har haft så ont att jag knappt kunnat röra mig. Som tur är har jag världens bästa älskling som tar allt ansvar för Ralf och fixar allt åt mig, du är helt underbar, Stefan.

Ingen kan vara så underbar som du.


Jag har varit borta från praktiken i 2½ dag pga nacken, jag hoppas att de är den enda frånvaron jag kommer ha också, vill verkligen fixa det här så dom ser att jag vill och kan! För de gör jag ju, bara så jävla typiskt att de ska börja krångla då jag fått in en fot!


Provade gå med stavar idag också när vi var ut på en eftermiddags promenad, haha. Jag har aldrig känt mig så töntig.

När man ser folk med stavar så ser de inte alls konstigt ut (enligt mig)

men när man själv ska gå med dom känns de jätte konstigt och fel.

Jag snubblade över staven nångång också, och med mitt tålamod är de inte populärt!


Imorn är jag på Gina Tricot från 13oo-17oo.

Sen efter de bär de iväg på möte.

Och vad gör jag efter allt de där? S O  F F L Ä G E.

Om inte älsklingen har planerat annat :)


Nu är de bädden!


Fridens liljor!

Av Erica - 15 september 2011 17:12

Tänkte vänta med att blogga, men vafan!

Jag gör de snabbt så slipper jag tänka på de sen :)


Dagen har gått sååå fort! Hann ju bara till Gina så skulle jag hem.

4 timmar går alldeles för fort!


Borde egentligen inte sitta här, för de är 1000 saker som behöver göras här hemma. Dammsuga, tvätta, vika tvätt, dammtorka, plocka ur diskmaskinen, skriva mina mål, skala alla rotfrukter till middagen.

Osv osv.

Och ändå sitter jag här? Stefan kommer på en timme typ, mer eller mindre. Han måste ju SE att jag gjort nå i lägenheten och inte bara latar mig ; )


Nä, nu fan gör jag nån nytta!


Fridens liljor!

Av Erica - 10 september 2011 17:25

Klädsel
Vad har du på dig idag:
Svarta leggins och en grå oversize tröja.

Vad använder du för skor: Svarta tygskor eller vita tygskor med kilklack.

Favoritfärg på kläder: Svart, grått, rosa, vitt.


Senaste person som
Sov i din säng:
Jag och Stefan sov i våran säng!
Du pratade med: Stefan
Du delade en drink med: Tror de var Stefan
Du gick på bio med: Stefan igen!

Du gick på stan med: Min syster Malin.
Skällde på dig: Ralf.


Senaste
Låt du hörde:
Socker - kent.

Film du såg: Kill the irishmen.

Mat du åt: Sallad och halloumi ost.

Kram: Stefan.
Puss: Stefan.

Fest: Det var längesen! Lillens födelsedag tror jag det var.

Känslan: Frusen och trött.
Ilska: Behåller jag för mig själv.

Resa: Räknas småskär?

Glädje: Nu förtiden känner jag nästan alltid glädje.

Dröm: Inatt.
Boken du läste: Dean Koontz böckerna.
Personen du träffade: Syster Malin.
Personen du pratade i telefon med: Syster Malin.
Personen du fick sms av: Syster Elin.
Gången du åt en 7-eleven korv: Nån månad sen.

Gången du var utomhus: Idag när jag och Stefan promenerade.

Gången du sov: Idag, blev helt knäckt efter promenaden, haha.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: I julas tror jag.
Saken du köpte:
En bädd åt Ralf.

Om dig

Namn: Anna Erica
Ålder: 23
Smeknamn: Örchi, Örchan, Räkan osv.

Syskon: 2 halv bröder och 3 systrar.
Sysselsättning: Praktik på Gina Tricot.

Bra egenskaper: Snäll, kärleksfull och ärlig.
Dåliga egenskaper: Tjurskallig, envis och negativ.
Hårfärg: Ljusbrun med blonda slingor.
Ögonfärg: Blåa.
Skostorlek: 37-38.

Av Erica - 7 september 2011 21:08

Vem, Var, Vad, Har.

Vem - är i rummet med dig: Ralf.
Vem - tänker du på nu: Sefan!
Vem - pratade du senast i telefon med: Stefan <3.
Vem - hus var du senast i: Åsa och Pers.
Vem - kramade du senast: Stefan.
Vem - i din skola går dig mest på nerverna: Går inte skola.
.
Var - går du i skolan: Går inte skola.
Var - är din mobiltelefon: Bredvid mig i sängen.
Var - är din mamma: Hemma antar jag.
Var - sover du: I våran säng.
Var - handlar du mest: H&M och Gina Tricot.
Var - fick du tag i tröjan du har på dig: Gina Tricot.
Var - åkte du senast bil: Till möte och hem.
Var - i ditt rum är du: I sängen.
.
Vad - åt du senast: En bar.
Vad - drack du senast: Shake.
Vad - är det för färg på dina byxor: Svart
Vad - är den närmaste saken som är blå: I hallen, taggen på nyckeln.
Vad - har du på fötterna: Ingenting.
Vad - är din favorit färg: Svart, rosa, lila.
Vad - för film såg du senast: Kill the Irishman.
Vad - hör du just nu: Fläkten från datorn.
.
Har du- sovit i en annan säng: Ja.
Har du - kört över hastighetsgränsen: Har inget körkort.
Har du- målat om ditt rum: Ja, de har jag.
Har du- dansat framför en spegel: Ja, haha.
Har du- fått hicka: Ja...
Har du- stulit pengar från en kompis: Nej.
Har du- hoppat in i en bil med folk du just träffat: Haha, joo!
Har du- varit i slagsmål: Nej.
Har du- smugit ur ditt hus: Nej.
 
(Den är ärligt snodd från CillaN)

Av Erica - 7 september 2011 21:00

Oh herre min je.. vad jag är lycklig just nu.

Visst, fötterna värker och nacken är stel.

Men jag mår BRA!

Trivs som fan på praktikplatsen, de är stressigt och de är varmt men så sjukt kul!

Däremot är jag lite trött efter praktiken men får ändå inte ro till att sova.

Vilket är ett plus eftersom de ska man göra på natten.


Älsklingen sover på hotell inatt så lilla jag är ensam, eller de är jag ju inte. Jag har ju Ralf, så vi är ensamna. Men de går bra, första natten ensam på jag vetintehurlänge? Men jag slipper iallafall snarkningarna...

Fast jag hade gjort rätt mycket för att få ha Stefan här om sanningen ska fram. Men han förtjänar att sova på hotell och att få äta god frukost.


Imorn jobbar jag från 14-18 soft!


Måste bara skriva att jag är så extremt tacksam över att ha er Renströmmare, ni ställer alltid upp. Jag får nästan en klump i halsen!

Jag älskar er, var och en av er. Ni är underbara!

De är liksom skjutsning, hundvakt, middagar, ja you name it!

Ni är bäst helt enkelt : )


Nu kallar snart sängen, lika bra att de blir en tidig kväll så vi får de överstökat, haha.


Fridens liljor!

Av Erica - 3 september 2011 13:22

Jag vet inte vad jag ska skriva, känns som om jag är för lycklig för att få ner någonting här. Jag kan inte beskriva känslan med ord.

Lustigt, men så är det.


Sjukt taggad inför Måndagen, kan inte helgen gå snabbare?!


Fridens liljor!

Skapa flashcards